challekarlsson

Mamma till Juni

Summering av 2012

Publicerad 2012-12-31 11:54:59 i Allmänt,

Som så många andra så tänkte jag göra en liten summering av 2012, som visade sig att bli ett helt fantastiskt år!
 
JANUARI / FEBRUARI
Början av året rivstartade, och jag jobbade mycket . Det var många timmar bakom ratten, och körde Skåne runt.
Tankarna snurrade också..vi hade försökt ett tag men ännu inget positivt gravtest än...
Ville inte ha fokus på det, men kunde inte låta bli att tänka och fundera på varför? Det jag inte visst då var att det snart skulle vara annorlunda :)
 
MARS / APRIL
Den 6 mars är en av dem lyckligaste dagarna i mitt liv, då visar det en stor glad gubbe på stickan och jag är gravid!
Jag kommer ihåg att jag dagen innan säger till Palle att jag tror att jag är sen. Men jag är inte helt hundra, har lite dålig koll..och vi sätter oss och försöker räkna ut om det är så. Vi bestämmer oss för att köpa ett test och herre gud vad jag var nervös när jag skulle kissa på stickan, vågade nästan inte titta på resultatet. Men där var en glad gubbe, och jag och Palle blev lika glada som gubben, om inte gladare :)
 
I slutet av mars åker vi till London och hälsar på Palles kusin. Nu börjar jag även må illa, och det är början på ganska många veckors illamående. Kändes som att man hade maginfluensa varje dag :(
Men London var underbart, skönt att komma iväg och få en liten paus från jobbet som det fortfarande var fullt ös på. Vi lyckades också pricka in så att vi hade sommarvärme när vi var där!
Palle och jag i en park i Reigate, London.
 
Illamåendet fortsatte i april, och månaden avslutades med att jag hade maginfluensa på "riktigt" på min födelsedag. Kul..not!
 
MAJ / JUNI
Vi åker ner till Malmö och ser IFK Kristianstad spela SM-final, den första på många år. Vilken upplevelse att se det oranga hav som infinner sig i Malmöarena! Tyvärr så blev det ju aldrig spännande, men trots förlust så kunde man endå inte vara jätte besviken efter en sådan härlig stämning!
 
Nu börjar även magen synas och byxorna bli svåra att knäppa :) Illamåendet börjar också avta och jag börjar må bättre, börjar närma mig dem " 100 gyllene dagarna".
 
Vi fixar en möhippa för Josse, och har en riktigt rolig dag nere i Malmö. Josse springer Malmömilen, och bjuder sedan på egengjorde tårta i Pildamsparken till alla tappra löpare :)
 
Vi får även se vår lilla tjej för första gången, fast vi vet ju inte att det är en tjej då. Jag var så nervös innan! Men allt såg bra ut och tårarna rullade ner på kinderna när jag fick se det lilla livet hicka i magen! Det var nu man började förstå att det faktiskt var någon där inne..
 
Jag kör mitt sista pass både på Xercise och på Åhus träningscenter. Känns konstigt att lämna instruktörsbiten för ett tag, men ganska skönt också. Känner att jag börjar bli för stor att köra Bodypump och har inte så mycket sug efter att träna.
 
JULI / AUGUSTI
Semester! En efterlängtad sådan då det var fullt upp på jobbet in i det sista.
Inledde juli med att åka på konsert tillsammans med syster och Erica. Vi åkte till Köpenhamn och tittade på Katy Perry, en jätte bra konsert!
Rebecka och Erica i Köpenhamn
 
Det var också nu som vi skulle lyssna på hjärtljuden för första gången hos BM. Det visade sig att hjärtljuden var oregelbundna och vi fick åka in till sjukhuset samma dag och göra CTG och ett UL. UL visade inget, hjärtat såg bra ut, men hjärtat slog som sagt oregelbundet. Jag tror att jag grät mig igenom hela dagen..oro hade man väl känt hela tiden, men nu hade man ju något att oroa sig för. Vi fick gå och göra CTG och UL en gång i veckan i 6 veckors tid. Allt såg bra ut hela tiden, men oregelbundenheten ville inte försvinna.
 
Josse och Alex gifter sig i Åhus. En fin dag med kärlek och glädje!
Jag och Palle utanför kyrkan.
 
För övrigt så njuter vi så mycket vi bara kan av den lilla semester som vi har tillsammans. Spenderar dagarna på stranden när det går, och grillar gott på kvällarna.
 
SEPTEMBER / OKTOBER
Vi behöver inte fortsätta att gå på extrakoller på sjukhuset, utan nu räcker det att BM lyssnar på hjärtat.
September inleds med Maries 30 årsfest, riktigt rolig tillställning där vi dansar hela natten lång, till och med jag med min mage :)
 
Det börjar närma sig mer och mer, jag och Ida åker till Ullared för att inhandla diverse nödvändiga (?) saker inför kommande bebis. Känner ett ökande behov av att "boa", vill fixa klart ALLT (vad det nu är) innan bebisen kommer. Ska inte ha några måsten hängande över mig då...
 
Palle och jag unnar oss en övernattning på Ystads saltsjöbad. Vi har en jätte mysig helg och njuter av att bara vara med varandra, snart är vi ju en till!
 
Jag och Ida drar även till Stockholm, jag för att hälsa på Mia och Ida för att hälsa på Johan..sista lite längre resan innan det är bebis dags! 
Jag och Mia
 
Den 12 oktober jobbar jag min sista dag på ett bra tag! Konstigt men skönt att få gå hem och fokusera på vad som komma ska!
 
NOVEMBER / DECEMBER
Den 8 november är den största dagen i mitt liv hittills! Den 8 november kl 22:57 får vi äntligen träffa vår lilla prinsessa för första gången! Sån lycka, glädje och lättnad! Både jag och Palle blev fullkomligt förälskade vid första ögonkastet i denna underbara lilla varelse!
 
Hela november har vi levt i vår egen lilla bubbla. Försökte njuta så mycket vi kunde dem första 2 veckorna när Palle var hemma med oss.
 
Tiden har rullat på snabbt och nu har Juni snart varit hos oss i 8 veckor. Jag älskar varje minut av att vara mamma till Juni. Vi har hunnit göra många "första gången" grejer tillsammans..badat för första gången, varit på första kalaset, sett första snön, första leendet, träffat tomten för första gången och idag blir det dem första raketerna.
 
Ser fram emot 2013 och alla "första gången" grejerna vi ska göra tillsammans då! 2013 har mycket att bjuda på och vi är taggade att ta oss an "dig" :)
 
Jag önskar er alla en riktigt trevlig kväll, och ETT GOTT NYTT ÅR!
 
Hörs på det nya året!
 
Kram Challe
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Pernilla

Publicerad 2012-12-31 12:56:03

Vad kul att du hittade till min blogg :-) Tack för den söta kommentaren. Ni har en jättefin tjej ni också!
Önskar er en härlig nyårskväll & ett gott nytt år! KRAM //P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Challe Karlsson

Välkommen hit! Här skrivs det om allt mellan himmel och jord, men mycket om mammalivet, träning och matlagning. På återseende hoppas jag! Och jag skulle bli så glad om du lämnade en kommentar!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela