challekarlsson

Mamma till Juni

Soppa på en spik eller två?

Publicerad 2013-09-22 18:05:37 i Matlagning och bakning,



Thaisoppa med räkor, och det utan att ha ansträngt sig något sådär vidare mycket. Keldas färdiga thaisoppa och färdigskalade räkor hade min syster köpt hem när hon passade huset, och av någon anledning inte använt? Synd att det skulle stå där i kylskåpet! Så jag hackade några grönsaker (chili, lök, morot och paprika), som jag fräste lite i en kastrull innan jag hällde på den färdiga soppan. När den var varm så hällde jag bara upp soppan på räkorna som låg och väntade i varsin tallrik. Hallå så enkelt, men hallå så gott!

Och R, vi e skyldiga dig en middag :)

/Challe

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Challe Karlsson

Välkommen hit! Här skrivs det om allt mellan himmel och jord, men mycket om mammalivet, träning och matlagning. På återseende hoppas jag! Och jag skulle bli så glad om du lämnade en kommentar!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela