challekarlsson

Mamma till Juni

Va beredd på gnäll..

Publicerad 2013-04-29 17:57:48 i Allmänt,

Var beredd på ett aningen gnälligt inlägg...
..för det borde vara förbjudet att vara såhär trött!
..för det borde vara förbjudet att ha så ont i munnen (blåsor) !
..för det borde vara förbjudet att ha en gnällig bebis när man själv är ett vrak..
 
Nej jag ska inte gnälla så mycket mer, men så här trött kommer jag inte ihåg när jag var senast!Brist på sömn och babysim på det gör att ögonen går i kors redan nu :) Helt självförvållat, och helt klart värt det för det var en himlans trevlig fest! ...men lite gnällig får man väl vara ändå? :)
 
Bjuder på några bilder från festen!
 
 
Funderar på...
...vad det är för skillnad på en braspanna och en långpanna? Någon som vet?
...över hur otroligt lyckligt lottad jag är som har så många fina vänner! 
...över hur lyckligt lottad jag är som har en fin familj som finns där i vått och torrt och alltid ställer upp! Hur ska man kunna visa uppskattning och ge tillbaka på bästa sätt? 
...att vissa människor bara har DET. Man kan inte förklara vad det är eller varför, dem bara har DET. En energi, en utstrålning, en lyster, en dragningskraft...
...vilket recept jag ska prova först i mina nya kokböcker som jag fått. Har hittat så många recept som jag vill testa!
 
/Challe

Kommentarer

Postat av: Marina

Publicerad 2013-04-29 18:49:17

Man får gnälla. Sådär lite lagom ibland i alla fall. Du ligger inom ramen, helt klart :)
Det finns några tabletter mot blåsor i munnen. Finns på apoteket. Har funnits i alla fall. Få i dig c-vitamin också.

Jag kontrar med att fundera tillbaka:
i min värld är det ingen skillnad på braspanna och långpanna. Men jag har sett något som ser ut som en mindre ugnsplåt med kanter. Fattar du? Dyr var den jag såg.
har man många fina vänner gillar man förmodligen själv att umgås med många och är förmodligen en fin vän själv. Sen finns det personer som är fina vänner men som inte prioriterar att umgås med många och därför heller inte har många vänner (bara fina) men det är en annan femma.
sin släkt väljer man ju inte direkt. De flesta får man liksom på köpet och man kan ha tur eller otur. Tror ändå att det beror en hel del på hur man själv är också.
människor med DET, ja, jag håller med dig om att en del har DET. Sen tror jag iofs att DET är olika för olika personer. Kanske du ser DET hos någon som någon annan inte ser det hos. Nu blev jag lite rörig, eller?
vilket recept du ska börja med får du avgöra själv. Snällt va? Men du ska kanske sova lite först så det inte blir misslyckad matlagning eller bakning :)

Kram till dig

Postat av: sofia wastegren

Publicerad 2013-04-29 19:16:58

åå vad roligt att se bilder! tack än en gång för en fantastisk fest! ni hade fixat så fint allting! såklart att man får gnälla ibland!! det ÄR jättejobbigt att vara mamma o ta hand om sitt barn när man själv e sjuk. Håller med dig att vissa människor bara har DET, utstrålning är egentligen viktigare än själva utseendet tycker jag , du är en av dem som har DET Challe! Att ha fantastiska vänner o familj som ställer upp för en är ett tecken på att man själv är en fantastisk människa som ställer upp för andra. <3 stor kram till dig!

Svar: <3
Challe Karlsson

Postat av: Rebecka

Publicerad 2013-04-29 19:31:24

Du behöver inte göra någonting, förutom att fortsätta vara den underbart fina syster du är. Och som föregående talare... att du har så många fina vänner speglar bara hur bra du är!! <3

Svar: <3
Challe Karlsson

Postat av: Hanna

Publicerad 2013-04-29 22:40:17

Du är en underbar vän och en underbar mamma till en underbar liten Juni och du får gnälla, ibland är man bara inte på topp!
Tack för ikväll, att få umgås med er fina vänner gjorde min dag! <3

Svar: <3
Challe Karlsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Challe Karlsson

Välkommen hit! Här skrivs det om allt mellan himmel och jord, men mycket om mammalivet, träning och matlagning. På återseende hoppas jag! Och jag skulle bli så glad om du lämnade en kommentar!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela