challekarlsson

Mamma till Juni

Ugnen går varm!

Publicerad 2013-11-05 21:18:42 i Allmänt, Matlagning och bakning,

Det närmar sig Junis 1 årsdag, och där med också kalas i dagarna tre. Ska bli så mysigt att samla familj och vänner för att fira vår lilla solstråle!

Och eftersom det är tre kalas så ska det bakas lite tårtor och kakor. Tur att jag tycker det är roligt att baka! Men det gäller att planera när man jobbar och resterande dagar har en liten tjej som vill leka och mysa. Igår och ikväll har jag spenderat kvällen i köket. Igår halv tio rullade jag dem sista chokladbollarna och nu stängde jag precis av ugnen. 

Det här har jag pysslat med ikväll..
 ..Bottnar till en blivande regnbågstårta! Nu ska dem svalna och in i frysen. Så jag får visa slutresultatet en annan dag, håll tummarna för att det blir bra :) 

Fick finbesök på jobbet innan idag, förgyllde arbetsdagen lite extra :)


Svårt val, clementin eller godis...blev vindruva :)

Tre bra egenskaper från händelser idag:
Effektiv
Hjälpsam
God lyssnare

Det är inte lätt, och ännu svårare om någon hade bett en att berätta det, säga det högt. Varför är man så dålig på/rädd för att lyfta fram sina bra sidor? Öva öva öva :)

En annan sak som jag återigen blev påmind om idag är hur mycket skada ett rykte eller en osanning kan göra. Saker och ting läggs på och tas bort efterhand som det transporteras mellan människor och helt plötsligt står det en person alldeles ensam oförstående...

Ta hand om er!
/Challe


Kommentarer

Postat av: Rebecka

Publicerad 2013-11-05 21:28:48

Du är flitig du systeryster :)

Postat av: Amanda

Publicerad 2013-11-05 23:36:10

Ser verkligen framemot att se resultatet!!:-)
Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Challe Karlsson

Välkommen hit! Här skrivs det om allt mellan himmel och jord, men mycket om mammalivet, träning och matlagning. På återseende hoppas jag! Och jag skulle bli så glad om du lämnade en kommentar!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela