challekarlsson

Mamma till Juni

Hur gjorde man förr?

Publicerad 2013-10-28 21:12:39 i Allmänt,

Hann känna paniken komma...hur gör vi med vällingen????!!!

Det stormar ute, som ingen i södra delen av Sverige lär ha missat, och såklart går strömmen! Vi var bara utan ström en halv timme som tur var, men vi hann rigga för en nödlösning när det gällde vällingen.

Nu behövde vi inte använda den, men vi lät det stå ett tag och tog bort den när det började komma små bubblor i botten på grytan. Häftigt att det faktiskt funkade! Men otroligt glad att strömmen kom snabbt igen!

Så obehagligt med storm! Jag kunde tycka att det var lite mysigt när man bodde i lägenhet, men nu i hus är det ju jätte läskigt! Måtte allt vara helt i morgon! 

Grannens vindsken är påväg ned, hela gatan är fylld med soptunnor och på väg hem från en liten tur tidigare idag så hade det redan då blåst träd över vägen och vi fick grenar som blåste ner på bilen..
Och jobba kunde jag inte heller göra ikväll, suck! Måtte jag kunna ta mig till Malmö i morgon! Men ännu viktigare..måtte allt vara löst vad gäller tågen tills vi ska åka till Sthlm på torsdag!!

Jag hoppas att ni har det bra i blåsten! Var rädda om er och stanna inne!

Kram

Kommentarer

Postat av: Marina

Publicerad 2013-10-28 21:52:54

3,5 timme var vi utan ström. Det blev mat bortåt kl 21 här ikväll och det tillhör verkligen inte vanligheterna. Jag hade precis hunnit börja bryna färsen kl 17 när strömmen gick. Typiskt.

Oscar och jag kollade runt i trädgården i eftermiddags för att se så inget fanns som kunde fara omkring. Det är läskigt när det tar i så soffan inomhus skakar och takpannorna slår. Hoppas de la sig rätt igen.

Skönt att det ordnade sig med vällingen för det är ju inte så lätt att förklara för henne att det inte blir någon.

Kram

Postat av: Amanda

Publicerad 2013-10-30 08:47:12

Åh fy! Vilken fiffig lösning på vällingen, den memorerar jag!
Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Challe Karlsson

Välkommen hit! Här skrivs det om allt mellan himmel och jord, men mycket om mammalivet, träning och matlagning. På återseende hoppas jag! Och jag skulle bli så glad om du lämnade en kommentar!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela